En fotoblogg om mitt liv

Inte säker

Jag känner mig inte så säker på någonting längre... Jag är inte säker på vad jag ska skriva här, massa tankar, vad jag gjort eller både och. Jag är inte säker på om jag är lycklig, jag kunde haft bättre men samtidigt så mycket sämre. Jag är inte säker på om mina vänner är vad jag tror att de är. Är de vänner?

Jag är inte säker. Helt enkelt. Jag vet inte vad jag ska göra för att bli säker heller, jag vill inte orka bry mig. Jag vill att allting bara ska rulla på. Hur är det frågar någon. "Det rullar" svarar jag. Rullar? Ja, det är väl ganska bra ordval? Det är inte super, jag ligger inte i något bottenlöst hål. Jag går dag ut och dag in och väntar på något. Vad? Dagarna rullar fram. Rullar. Har mitt liv alltid rullat? Nej. Det har varit uppförsbackar, och nerförsbackar. Nu rullar det på, frågan är om uppförsbacken eller nedförsbacken kommer härnäst. Rullar. Jag måste sluta använda det ordet.

Samtidigt måste jag bry mig, jag måste ta tag i mit liv. Särskilt min kropp. Den är inte vad den alltid har varit. Eller? Jag vet inte vad som händer med den, men jag blir rädd. Jag är rädd. Jag vill vara frisk och kry. Men det är jag inte. Oftast inte. Bara jag tänker på att åka utomlands så blir det jobbigt. Jag måste göra något. Jag måste agera. Det här året ska bli det bästa någonsin. Jag ska kämpa. Orkar jag kämpa? Jag måste. För att jag har bestämt mig. Inga fler pinsamma middagar, inga fler besvikna blickar från mor och far. Inget mer gömma undan för att de skämms för mig. Inget mer gamla jag. Bara nya jag. Hur är nya jag? Det får vi se när året närmar sig sitt slut...

Idag hade vi Idrott, jag joggade/sprang/gick på löpbandet, det var otroligt kul, och jag orkade de 2 km man skulle jogga/gå. När jag gick så gick jag i ganska snabb takt. Det gick på 20.17. Ingen supertid men jag har säkert inte tränat så mycket på över ett år. Så jag är stolt. Dessutom cyklade jag i kanske 15 minuter. Och såg på Spin city, för det ar på tv:n framför mig. Jag och Ewa var helt slut när vi skulle gå till tunnelbanan. På hemvägen köpte jag vatten (jag orkade inte gå till donken och be om vatten) och en banan. Sedan köpte jag en liten chokladkaka också men jag var superhungrig och jag tycker att jag förtjänade det. Nåväl, kanske inte, men jag har iallafall motionerat/tränat idag och jag var ute på rask promenad i förrgår. Det går framåt. Ska skaffa mig ett gymkort. Vet bara inte var, funderar på Friskis och Svettis, men jag tycker att Hälsoforum (som vi var på idag) var ganska bra. Fast de kanske inte har så stort utbud? Nåväl.

På förmiddagen så var vi på Armémuséet och hade rollspel, det var grymt kul, men jag orkar inte skriva i detalj vad vi gjorde. Josefine(läraren) gick runt och fotograferade och även Saga som var med i min grupp, så jag kanske kan låna en bild sen för att visa. Fotade själv inget för att min kamera var hemma och mobilen var man tvungen att ha avstängd. Ca 1/3 av de som skulle vara där (jag med, inkl. lärare) stod vid fel ingång så ca 10 minuter efter att vi skulle ha börjat föreslog Nadia (läraren) att vi kunde ta en fika om ingen dök upp på lång tid. Alla tyckte att det var en bra idé men sen kom hon som höll i det så fikan uteblev :P

En mycket bra dag alltså <3 Lång men kul, trodde den skulle bli tråkig men nejdå. Och jag ska försöka blogga lite mer istället för dessa långa inlägg.

<3 Freddy
2008-01-16 @ 19:12:26 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Kaisa

..allt går i uppförsbackar för mig nu :(
JAG ORKAR INTE!

2008-01-16 @ 23:26:53
URL: http://asiap.blogg.se
Postat av: Freddy

(svar)

Du orkar visst! Du måste bara kämpa! Snälla kom idag. Idag är det inget jobbigt, kom. Vi har foto, det är kul? :)

2008-01-17 @ 08:45:46
URL: http://crapfreds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad vill du säga?

Trackback