En fotoblogg om mitt liv

Jag kan, jag orkar, jag törs!

Igår skrev jag att allt bara gick åt helvete, men nu går det framåt igen. Jag har kommit en bra bit påvägen på Temauppdraget och jag blev klar med ena textuppgiften, gick dessutom på idrotten, jag var väldigt duktig idag känner jag. Nu är det bara engelskan det är krångel med, och sen ska jag börja med religionen. Det ordnar sig nog.

På sången gick det ganska okej fast vi körde rumpnissesången och den är lite svår eftersom man ska ha rumpnissedialekt samtidigt som man ska sjunga fint och då låter det mest fult. Sen körde vi rövarsången också, och båda med bandet. Det gick ganska bra men vi missade lite på den svåra biten för jag fattar aldrig när det sista "oäh" ska komma. Fast det lär jag väl mig snart. Hann inte köra Vilda sången tyvärr, vet inte varför det blev så. Sen åkte jag hem på moppen i spöregn, det var inte så roligt.

På måndag så ska vi köra genomdrag med orkester, det ska bli jättekul. Vi ska börja ett så jag kommer att missa ph-samtalet men det borde inte göra så jättemycket eftersom utvecklingssamtalet är på fredag. Jag har inte bett om att få vara ledig än, så det är väl inte så bra men om han säger att jag inte får så blir jag "sjuk". Sådetså. Och jag ska ta med kameran också, det får jag inte glömma. Funderar på om jag ska ta med externa blixten men den tar så lång tid att ladda så då kommer alla att tröttna. Taskigt läge. Iallafall så blir det 18-55mm-objektivet så att jag får med alla i bilden. Ni som är fotonördar som läser detta, har ni något tips? Kommer ta med blixt eftersom det är mörkt i salen, antingen extern eller den inbyggda. Något jag ska tänka på? Dessa bilder kommer nog hamna på affischen så det är viktigt att de blir bra.

Tack för att du läste. Kommentera! <3
2008-03-12 @ 21:20:28 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad vill du säga?

Trackback