En fotoblogg om mitt liv

Recept



Ett litet recept på piroger som är jättegoda. Ska göra de någon dag till middag har jag tänkt.

Till 3 st (stora) ska du ha:
Deg:
1/4 pkt jäst
40 g smör
3/4 dl mjölk
1 krm salt
1 äggvita
2½ dl mjöl

Fyllning:
minst 150 g köttfärs, helst mer
soja
peppar
tomatpuré

Pensling:
1 äggula
1 msk mjölk

Sen har jag inget på hur man gör dem, men blanda ihop fyllningen och degen försig och så lägger du degen på en plåt, lägger fyllning på och viker ihop. Och ja, mina förklaringar är bäst.
2009-04-27 @ 12:40:51 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: selmaa

sv; haha naw okej D:

2009-04-27 @ 19:34:14
URL: http://selmiiicaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad vill du säga?

Trackback