En fotoblogg om mitt liv

Inte min musikstil?

Jag kom och tänka på en rolig sak, folk som säger att de inte ser på Melodifestivalen för att det inte är deras musikstil/smak. Jag förstår om man inte ser på det för att man inte är intresserad eller tycker att det är tråkigt eller liknande, men att säga att man inte ser på det för att det inte är ens musiksmak, det går inte. Eftersom det finns så himla många olika schanger på musiken, och i ESC, där finns det ännu fler. Det heter faktiskt inte schlagerfestivalen, utan melodifestivalen.

Charlotte Perrelli vann alltså Melodifestivalen 2008, som jag hade trott och hoppas. Nu får hon ladda upp inför ESC som går av stapeln 20 maj med den första semifinalen, och den 22;a, i den andra semifinalen, tävlar Sverige. Det ska bli kul, och ungefär en vecka efter det så kommer Karro hem <3 På tal om ingenting kanske.

Resultatet:

1. Charlotte Perrelli- Hero - 224 poäng
2.Sanna Nielsen-
Empty Room - 206 poäng
3.BWO-
Lay Your Love On Me - 158 poäng
4.Rongedal -
Just A Minute - 142 poäng
5.Linda Bengtzing-
Hur Svårt Kan Det Va? - 64 poäng
6.Nordman -
I Lågornas Sken - 48 poäng
7.Sibel-
That Is Where I'll Go - 39 poäng
8.Amy Diamond-
Thank You - 36 poäng
9.Christer Sjögren-
I Love Europe - 23 poäng
10.Frida featuring Headline-
Upp O Hoppa - 6 poäng
2008-03-15 @ 23:57:13 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad vill du säga?

Trackback