En fotoblogg om mitt liv

Thoughts


Illustration av Albin Axén

När jag började med att arbeta med pappas hemsida, så insåg jag att det var ett halvår sedan som jag höll på med webdesign. Sex månader sedan jag öppnade programmet Dreamweaver. Över 24 veckor sedan jag tänkte på head, body och allt vad det heter. Jag tyckte att jag var duktig på den tiden. Jag tyckte att min hemsida såg snygg ut. Att den var någorlunda professionell. För 180 dagar sedan så visste jag ingenting. Det får mig att tänka på hur det kommer att vara om 180 dagar. Vad kommer jag att veta och tycka? Kommer jag se tillbaka på detta och inse hur lite jag visste då? Kommer allt detta att vara blott ett minne som jag längtar tillbaka till, eller kommer jag att vilja förkasta det? Tänk om man kunde se vad som skulle hända, skulle ens handlingar ändra sig?

Den här texten utvecklades inte så som jag hade tänkt. Jag hade tänkt skriva om hur jag först inte hittade någonting i programmet, för att sedan upptäcka att hjärnan fungerar på det lustigaste sätt, och att allt kommer tillbaka till en. Istället så kom jag in på livsfilosofi, eller framtidsfilosofi kanske man kan kalla det.

Om man fick chansen att välja om man skulle få se vad som kommer att hända, skulle man ta den?
2009-07-09 @ 13:18:39 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: CAISA

Är det våran Multimedia-Albin som gjort illustrationen? :P

2009-07-09 @ 15:51:31
URL: http://caisaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad vill du säga?

Trackback