En fotoblogg om mitt liv

Håll i Hundarna!

På vägen hem efter shoppingen när vi kom vid Drottningholm så sprang en hund ut framför oss, mitt i vägen! Mor bromsade och det var kanske en halvmeter ifrån att vi körde på den. Jag är riktigt glad att det just då hade varit ganska långt avstånd till bilen bakom, annars hade både vi och de i bilen bakom blivit skadade. Är det så svårt att hålla i sin hund? Om en ägare låter hunden springa lös i närheten av en stor bilväg så får ägaren faktiskt skylla sig själv om den förlorar hunden, men tänk på hunden! Och tänk på oss, vi i bilen som kunde blivit allvarligt skadade om vi inte hade haft väldig tur och mamma haft så snabba reaktioner. Den hade en typ reflexgrej eller liknande så ja det var någon som ägde den och nej den hade inget koppel hängandes efter den så den hade inte slitit sig från ägaren. Jag har inget emot att låta hundar springa lösa, det är bara trevligt, om man har pli på sin hund, så att den inte springer över vägar som är hårt trafikerade. Ha koll på hundarna, eller håll de kopplade, så att det inte händer olyckor!
2008-04-26 @ 20:19:52 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Agnes

ursh, va läskigt ! :(

2008-04-27 @ 11:37:32
URL: http://nikonian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad vill du säga?

Trackback