En fotoblogg om mitt liv

Sweeney Todd

Var och såg Sweeney Todd med Agnes idag. Här kommer en liten "recension".

Jag vet inte om det finns ord för att beskriva den. Helt otrolig! Som jag trodde, fast bättre! Tim Burton, Johnny Depp och Helena Bonham Carter är en helt otrolig kombination. Direkt från de första sekunderna känner man igen Burtons stil, och Depp och Bonham Carter gör ett absolut fantastiskt jobb som Mr. T och Mrs. Lovett. Deras sånginsatser var också över förväntan, mycket bra gjort av dem. Om man har sett filmen så förstår man varför åldersgränsen är 15, blodigt värre.

Timothy Spall gjorde en väldigt bra insats som den läskiga Beadle Bamford. Sacha Baron Cohen bidrog med en del av humorn i filmen. Jamie Campbell Bower gjorde en strålande sånginsats, och Ed Sanders var ju bara för söt, och med fantastisk röst om det var han som sjöng. Självklart ska vi inte glömma Alan Rickmans insats, även om det var något jag saknade från honom så var han bra.

Läste igår fredag att den endast fick 2/5 i betyg av Sthlm city (har jag för mig), och jag måste bara fråga; vem fan gav det betyget? en 5/5 ska den ha, älskar den. Den är bra, den är sjuk, den är otrolig. Gå och se den om ni tål att se lite blod.

         
2008-02-16 @ 21:37:50 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad vill du säga?

Trackback