En fotoblogg om mitt liv

Melodifestivalen 2008

Ja, idag är det då dags för finalen i melodifestivalen 2008. Idag bestäms det om vem eller vilka som får representera oss i Eurovision Song Contest. Snälla folk, rösta klokt. Jag är ganska säker på att vi inte kommer att vinna, men vi behöver ju inte skämma ut oss helt.


Vad jag tycker om låtarna:

Charlotte Perrelli- Hero
- Bra låt, Charlotte är ju bra som alltid, ganska klassisk låt i sådana här sammanhang men trots det så tror jag att det kan gå bra för den i ESC.

Amy Diamond- Thank you- Trots att jag aldrig har gillat Amy Diamond så tycker jag att denna låt är helt okej, dock så vet jag inte hur bra den skulle fungera i ESC, några kanske röstar på henne för att hon är söt eller för att hon är duktig för att vara så ung. Helt okej låt som sagt, men jag skulle inte vilja att den vann.

Sanna Nielsen- Empty room- Denna låt gillar jag skarpt, och Sanna har en väldigt bra röst också. Kan gå bra i ESC, men blir det som det brukar i ESC så kommer den nog hamna på runt 15:e plats, tyvärr.

Rongedal- Just a minute- Två tvillingar som står och sjunger en poppig låt i falsett. Nej, jag gillar inte låten, jag gillar inte deras falsettkör och jag tror, och hoppas, att de inte kommer att vinna ikväll. Om de skulle ta sig till ESC? Då får jag önska dem lycka till och försöka njuta av de andra låtarna.

BWO- Lay your love on me- Jag har aldrig gillat BWO, av flera anledningar. Först är det Martin, som jag får känslan av att han tycker själv att han är så snygg, han är alldeles för självsäker. Sedan är det Bard, vad gör han igentligen? Han står på scen och slår på sitt piano eller liknande. Dock så tycker jag att låten är helt okej, fastnar fort på hjärnan. Tror att den kommer att gå bra ikväll, verkar som folk gillar den, men jag hoppas att den inte vinner.

Frida feat Headline- Upp och hoppa- Låt som man blir glad av, kommer säkert att gå mycket på radio eller diverse program. Den kommer nog inte att klara sig så jättebra idag, men om de kommer gå vidare till ESC, kommer de att göra låten till på engelska då? Jag tror isåfall att den tappar på det, och en svensk låt kommer inte att fungera i ESC.

Linda Bengtzing- Hur svårt kan det va?- Man känner igen Lindas stil i den här låten, och jag tycker om den. Den låter dock lite som Mikas "Grace Kelly" i början, undrar om folk reagerar på det om den skulle hamna i ESC. Men jag gillar den som sagt men jag tycker att det känns som en såndär låt som folk gillar men som aldrig kommer vinna. Engelsk låt nästa år Linda?

Sibel- That is where I'll go- Bra låt, hon har underbar röst, och denna är en av de jag hejar på idag. Kan nog gå bra i ESC också, men har vi otur så kan det lika gärna gå åt pipsvängen, beror på vad folket tycker, men jag gillar den.

Nordman- I lågornas sken- Jag har alltid tyckt om Nordmans låtar, det är något speciellt med dem, dock så är det svenska låtar och jag känner att de inte har mycket i ESC att göra. Trevligt att höra i melodifestivalen men jag tror inte att de vinner.

Christer Sjögren- I love Europe- Vad gör han på scen nu då? Smörlåt som man har hört förut med Vikingarna-stil på det hela. Jag hoppas inte att denna vinner, jag gissar att de flesta som röstar på honom måste vara 50+:are, som gillar honom sedan Vikingarna. Kan inte se honom med en annan stil av låtar, men detta passar inte in i varken melodifestivalen eller ESC 2008.

Freddys Topp:                                  
1. Charlotte Perrelli
2. Sibel
3. Sanna Nielsen
image33
Freddys Bott:
1. Christer Sjögren                                                                 
2. Rongedal
3. BWO
2008-03-15 @ 18:00:14 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad vill du säga?

Trackback